Piehtaroin vain valveilla sängyssäni enkä kykene nukkumaan. Mieleen hiipii kaikenlaisia typeriä ajatuksia, kuten esimerkiksi Arno Kotron uuden mieskirjan kansista rakennettu pieni talo jossa asuu oikeasti öisin eloon herääviä nukkeja, ja sitten se, että... Kroisos Pennonen soikoon, mitä jos en olekaan saanut lotossa kaksi oikein?

Mitä jos olen katsonut kierroksen 33 lottonumerot väärin, ja kaksi ensimmäistä numeroa eivät olekaan 1 ja 8? Ehkä olen erehtynyt numeroista ja elänyt tässä suloisessa valheessa monta viikkoa... Ei, tarkastin numerot juuri tänään. Ja sitä edellisenä päivänä. Ja sitä edellisenä... Joka päivä aina kierroksen 33 tulosten julkistamisen jälkeen. Koska olen neuroottinen. Neuroottinen ja hullu.

Kierroksen 33 oikeat lottonumerot olivat 1, 8, 9, 15, 22, 26, 31 sekä lisänumerot - eli uusavuttomien torspojen numerot, kuten me ilman lisänumeroitakin pärjäävät niitä kutsumme - 4, 14 ja 21. Minun tositteessani esiintyy ensimmäisinä numerot 1 ja 8, joten... Woohoo! Olen saanut lotossa kaksi oikein! Kuinka en ole ennen huomann... Ai niin, minähän olen tehnyt sen jo monta viikkoa ja perustin sitä varten bloginkin. Anteeksi, ajatus harhailee niin kovin kun en pysty lähes lottovoittoni takia nukkumaan öisin kunnolla.

Saatan nukkua hyvin tunninkin, kunnes herään omaan kirkaisuuni (tai joskus harvoin vihellykseeni) ja kuvittelen joko hukanneeni lottotositteeni tai syöneeni sen. Niin, syöneeni. Tell me about weird dreams. Silloin on pakko nousta sängystä ja juosta kassakaapille katsomaan onko lottotosite todella siellä. Ja siellähän se luonnollisesti aina on... Sillä mikään ei läpäise uutta kassakaappiani. Ostin sen ihan kaksi oikein -lottoläpyskääni varten. Joo, maksoi se aika monta tonnia, mutta koskaan ei voi olla liian varma.

Tietysti voisin itsekin ahtautua kassakaappiini, jolloin olisin aina lottokuponkini seuras... Ei, tämä on sairas ajatus! Katoa minusta, Piru!

Toivottavasti ajatusteni ylös kirjaaminen rauhoitti minua sen verran, että saisin loppuyönä nukuttua. Varmasti lähes kaikki kaksi oikein lotossa saaneet painiskelevat samojen asioiden kanssa kuin minä. Haluavat mennä kassakaappiin ja sen sellaista. Yritän rauhoitella sillä itseäni. Ehkä käyn vielä parvekkeella, ristin käteni ja kuiskaan kuutamoa katsellen: "Kaikki lotossa kaksi oikein saaneet, muistakaa, ettette ole yksin." Hyvää yötä, rakkaat lukijani.

Post Scriptum: Kommentaattori linkitti blogiini ja ansaitsi täten itselleen paikan sivupalkkini linkkilistassa. Myös nuori ja viaton Pää auki oli linkittänyt tähän blogiin lastussaan, ja vaikka tuo lista on pääasiassa niille jotka myös linkittävät minuun sivupalkissaan, menköön nyt tämän kerran... Olen hövelillä päällä. Olenhan melkein äskettäin lähes voittanut lotossa.

- 2 oikein -