Edellisestä kirjoituksestani on hurahtanut jo muutama tovi lähinnä siitä syystä, että olin ensin vapaalla, jolloin minulla ei luonnollisestikaan ole aikaa kirjoittaa blogiin, ja heti vapaan jälkeen aamuvuorossa, jolloin en jaksa edes blogata, ja on vain pakko tehdä töitä.

Aiemmin mainitsemani laivaristeily sujui aika lailla siihen malliin, miten lotossa kaksi oikein saaneen nuoren rasavillin laivaristeilyn voisi hurjimmissa kuvitelmissaan kuvitellakin menevän: Kulutin useita satoja euroja tyhjänpäiväiseen rällästämiseen ja juhlintaan, tarjosin ystävilleni ja vieraille lukuisia juomia, söin ravintolassa kaikkein hintavimpia ruokia ja niin edelleen. Kotiin päästessäni minulla oli mukanani vain pullo viskiä, vajaa kartonki menthol-savukkeita ja kallis pullo viiniä. Aamun herätykseen ja töihinlähtöön oli aikaa seitsemän tuntia.

Kaksi päivää töissä täysin vajaakuntoisena oltuani toteutin jo pidempään päässäni hautuneen suunnitelman parista ylimääräisestä vapaapäivästä ja kävin tänään klo 09.30 terveyskeskuksessa noutamassa itselleni kuumeeseen vedoten kaksi päivää sairaslomaa. Niin, minä voin tehdä siten ilman minkäänlaisia omantunnontuskia. Jos hetken aikaa pohdinkin tehneeni väärin, ravistan nämä ajatukset päästäni nopeasti miettimällä mitä mahdollisuuksia kaksi ylimääräistä vapaata eteeni avaa.

Esimerkiksi terveyskeskuksesta pois lähtiessäni mieleni oli kevyt kuin syöttöporsaalla, jonka omistajat ovat vegaaneja. Sytytin savukkeen, saapastelin Lippupalveluun ostamaan lipun CMX:n tämäniltaiselle keikalle ja kävin vielä ennen kotimatkaa hakemassa itselleni Subwaysta aamiaista.

Olen pahoillani, tavalliset ihmiset, mutta näin kaksi oikein lotossa saaneet elävät. En voi sanoa itse valinneeni tätä tietä, mutta olen tyytyväinen kulkiessani sitä. Jos tämä ei olisi sattunut minun kohdalleni ja lukisin jonkun muun blogia aiheesta, olisin varmasti itsekin kateellinen... Mutta toisaalta toisen onni ei ole toiselta pois. Paitsi näissä tapauksissa, kun panen työnantajani maksamaan olemattomista sairaslomistani. Silloin se kyllä on ihan suoraan työnantajaltani pois. No jaa, onneksi minulla on edelleen tämä lottokuponki, johon voin nojata, jos jotakin tapahtuu.

- 2 oikein -